View ProjeQtOr On SourceForge.net
ProjeQtOr - Project Management Tool
Support us on Capterra
OIN - Open Invention Network
ProjeQtOr free project management software - Management of resources with punctual work. - ProjeQtOr
 
 

Management of resources with punctual work.

More
19 Aug 2021 14:31 #1 by Linaewen23
Hi,

I have the case of an activity with 2 resources.The first resource intervenes regularly on the activity so I selected in the advancement "regular between dates", 15 days from 23/08 to 10/09. This resource is also working on other tasks so his activity will logically be smoothed between these 2 dates. My second resource will only intervene on this task 1.5 days between these 2 dates and only on this task.

My question concerns the timesheet validation .

The resources are on the default calendar, so the expected entry will be 5 days. How can I make sure that my second resource does not appear in red the weeks when it will not work on the task?

***
J'ai le cas d'une activité avec 2 ressources. La première ressource intervient régulièrement sur l'activité donc j'ai sélectionné dans avancement "régulier entre 2 dates", 15j du 23/08 au 10/09. Cette ressource est aussi sur d'autres tâches donc son activité va logiquement être lissée entre ces 2 dates . Ma deuxième ressource ne va intervenir que ponctuellement sur cette tâche 1,5j entre ces 2 dates et uniquement sur cette tâche.

Ma question concerne la feuille de validation des temps.

Les ressources sont sur le calendrier par défaut donc l'attendu de la saisie sera de 5 jours. Comment faire pour que ma deuxième ressource n'apparaisse pas en rouge les semaines où elle ne va pas travailler sur la tâche?

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
19 Aug 2021 15:01 - 19 Aug 2021 15:20 #2 by alainforma
Hi,

On this screen, red color means more or less compare to its FTE to be producted and then declared  within a week.for all activities she is assigned on 
it is just a colored indicator you can not  modify because it is an outcome of what was its workload during the past week.

RED SOMETHING IS WRONG WITH EXPECTED WEEK
ORANGE SOMETHING IS WRONG DURING ONE OR SEVERAL DAYS BUT EXPECTED IS GOOD ON WEEK
GREEN EVERYTHING IS FINE PER DAY AND PER WEEK
NOTE THAT WE ARE TALKING HERE ABOUT GENERAL WORKLOAD AND NOT WORK AS PLANNED ON THIS SCREEN.
Last edit: 19 Aug 2021 15:20 by alainforma.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Moderators: babynusprotion
Time to create page: 0.037 seconds

Cookies settings

×

Functional Cookies

Ce site utilise des cookies pour assurer son bon fonctionnement et ne peuvent pas être désactivés de nos systèmes. Nous ne les utilisons pas à des fins publicitaires. Si ces cookies sont bloqués, certaines parties du site ne pourront pas fonctionner.

Session

Please login to see yours activities!

Other cookies

Ce site web utilise un certain nombre de cookies pour gérer, par exemple, les sessions utilisateurs.