View ProjeQtOr On SourceForge.net
ProjeQtOr - Project Management Tool
Support us on Capterra
OIN - Open Invention Network
ProjeQtOr free project management software - [SOLVED] Report construction - V 9.2.4 - ProjeQtOr
 
 

[SOLVED] Report construction - V 9.2.4

More
15 Dec 2021 15:54 #1 by Linaewen23
Hello,

I don't understand a difference between 2 reports.
When I go to the "Coûts des ressources par mois" report, I get an actual cost equal to 50 779,52€ and a planned one equal to 75 974,30€.

 

Now, if I use the "Planning mensuel ressource/projet/activité" report and build my report, I don't get the same totals.
For the planned, I take the sum of the "yellow" days per resource and multiply by the TJ. In this case I get a total planned cost of 79 053€. 

 

Please tell me on what basis you calculate your reports as we need reliable data to do our budget reconciliations.

Thank you,

Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)

***
Bonjour,

Je ne comprends pas une différence entre 2 rapports.
Quand je vais voir le rapport "Coûts des ressources par mois", j'obtiens un coût réel égal à 50 779,52€ et un planifié à 75 974,30€.
Maintenant, si j'utilise le rapport "Planning mensuel ressource/projet/activité" et que je construit mon rapport, je n'obtiens pas les mêmes totaux.
Pour le planifié, je prends la somme des jours "jaunes" par ressources et je multiplie par le TJ. Dans ce cas j'obtiens un coût total planifié de 79 053€. 

Merci de m'indiquer sur quelles bases vous calculez vos rapports car nous avons besoin de données fiables pour faire nos rapprochements budgétaires.

Cordialement,
Attachments:

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
16 Dec 2021 09:49 #2 by babynus
Hi,

The first includes all costs, including costs on activities, meetings, test sessions and possibly tickets.
Second one only includes costs on activities.

Babynus
Administrator of ProjeQtOr web site
The following user(s) said Thank You: Linaewen23

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Moderators: babynusprotion
Time to create page: 0.069 seconds

Cookies settings

×

Functional Cookies

Ce site utilise des cookies pour assurer son bon fonctionnement et ne peuvent pas être désactivés de nos systèmes. Nous ne les utilisons pas à des fins publicitaires. Si ces cookies sont bloqués, certaines parties du site ne pourront pas fonctionner.

Session

Please login to see yours activities!

Other cookies

Ce site web utilise un certain nombre de cookies pour gérer, par exemple, les sessions utilisateurs.