View ProjeQtOr On SourceForge.net
ProjeQtOr - Project Management Tool
Support us on Capterra
OIN - Open Invention Network
ProjeQtOr free project management software - Installation de Projeqtor sur un serveur free - ProjeQtOr
 
 

Installation de Projeqtor sur un serveur free

More
04 Apr 2014 00:10 #1 by bvcbcvbcvb
Bonjour,
Il m'est complètement impossible de démarrer Projeqtor sur un serveur free.

La page violette avec le logo du projet s'affiche puis j'ai une belle erreur 500 à l'ouverture de la page main.php.

Comme la littérature n'est pas trop abondante sur le sujet, je vous rassure :
- j'ai bien mis un fichier .htaccess ne contenant que la ligne php 1. Ce fichier est à la fois à la racine du site et dans le répertoire d'installation de Projeqtor, mais ça ne marche pas mieux qu'en le mettant dans un seul répertoire
- j'ai créé un dossier sessions, pas mieux

Histoire d'être certain que ce n'est pas mon téléchargement qui est corrompu, j'ai essayer de démarrer en local avec EasyPhp : tout va bien

Est-ce que quelqu'un saurait me donner une indication pour débloquer la solution ?

D'avance merci

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
04 Apr 2014 13:49 #2 by babynus
please post in english.

Babynus
Administrator of ProjeQtOr web site

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
04 Apr 2014 18:43 #3 by bvcbcvbcvb
Hello,
My first problem with Projeqtor is installing the software on a server hosted by Free.

After uploading files on the server, the purple page of Projector opens and then I've got an error page 500 when the main.php file try to open.

I already try :
- to put a .htaccess containing "Php 1" at the root level of the site and also in the directory where Projeqtor is installed => fail
- to create a directory labeled "sessions" => fail

To be sure that the software package is not corrupted, I try to start Projeqtor in local mode an it runs well...

So if someone could give me an idea, it would be great !

Thanks in advance

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
05 Apr 2014 15:26 #4 by babynus
Please check access rights to the files you uploaded to free.
By default, it may be readonly, or even limited to current user : and this is not the user running PHP, as it is a histed service.

So check that all files and directories are RW for all users (777).

Babynus
Administrator of ProjeQtOr web site

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
06 Apr 2014 16:20 #5 by bvcbcvbcvb
It could be that :
- files are in 644
- but I can't change the rights on the free server, so I can't try the solution...

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
06 Apr 2014 19:01 #6 by babynus
Did you try this kind of workaround : www.frxoops.org/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=35987

Babynus
Administrator of ProjeQtOr web site

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Moderators: babynusprotion
Time to create page: 0.033 seconds

Cookies settings

×

Functional Cookies

Ce site utilise des cookies pour assurer son bon fonctionnement et ne peuvent pas être désactivés de nos systèmes. Nous ne les utilisons pas à des fins publicitaires. Si ces cookies sont bloqués, certaines parties du site ne pourront pas fonctionner.

Session

Please login to see yours activities!

Other cookies

Ce site web utilise un certain nombre de cookies pour gérer, par exemple, les sessions utilisateurs.